Populärt inlägg

En frekvent fråga som jag får när jag undervisar i social selling är hur ofta man ska dela innehåll - och varför vissa delningar får mer spridning än andra. Nu har jag gått till...

Lästid: 4 min
Läs mer

Facebooks synlighetsalgoritm alltmer lik LinkedIns - så ska du göra

Det händer stora saker på Facebook. Nyligen gick Mark Zuckerberg ut med nyheten om att en ny algoritmförändring kommer göra det betydligt svårare för företagssidor, varumärken och medier att hamna...

Lästid: 5 min
Läs mer

6 saker att tänka på för en lyckad Facebook live-video

"Lägg ut! Lägg ut!" Tänk om Bo Holmström hade haft Facebook vid tv-sändningen från ambassaddramat i Stockholm 1975! Nu håller livevideo även på att slå igenom för företag som använder sig av...

Lästid: 5 min
Läs mer

Säljarens närvaro i digitala kanaler - så tar ni den från passiv till aktiv

De flesta säljarna skulle idag svara "ja" på frågan om de använder digitala kanaler i sitt arbete. "LinkedIn" skulle också vara svaret på vilken kanal de i så fall använder mest. Men använder de...

Lästid: 5 min
Läs mer

Marketing automation i sociala medier - så funkar det

En väl utformad marketing automation-strategi är A och O för att driva leads vidare till nästa steg i köpresan.

Väl utformad marketing automation omfattar arbete kring smart content, smarta...

Lästid: 4 min
Läs mer