Populärt inlägg

En frekvent fråga som jag får när jag undervisar i social selling är hur ofta man ska dela innehåll - och varför vissa delningar får mer spridning än andra. Nu har jag gått till...

Lästid: 4 min
Läs mer

Kom igång med workflows - tips och tricks

Workflows, eller arbetsflöden på svenska, är ett sätt att automatisera marknadsaktiviteter - åtminstone delar av dem. En av de vanligaste funktionerna marknadsförare använder arbetsflöden till är ...

Lästid: 5 min
Läs mer

Pillar pages - vad är det och varför behövs de?

Har ni hört talas om pillar pages? Om inte, så kommer ni troligtvis göra det, eftersom de inom en snar framtid kommer att bli helt avgörande för er sökmotoroptimering. I det här blogginlägget tar...

Lästid: 5 min
Läs mer

Därför behöver marknadsförare och säljare buyer personas

En av de viktigaste faktorerna för att lyckas med tillväxt är att ha koll på sina kunder, både befintliga och potentiella. Om företag inte har någon aning om vad dessa kunder letar efter eller...

Lästid: 6 min
Läs mer

Maximera ROI:n med inbound marketing genom att anlita en byrå

Även om traditionell marknadsföring fortfarande fungerar, börjar allt fler marknadschefer söka efter insatser och kanaler som ger högre ROI. Inbound marketing är ett lysande exempel på en metod...

Lästid: 3 min
Läs mer

3 enkla tips för att öka din synlighet på Google

Oavsett om vi ska handla privat eller som företag så börjar köpresan oftast med en sökning på Google. I Sverige är Google den absolut mest använda sökmotorn vi använder oss av, färska siffror...

Lästid: 4 min
Läs mer

Service level agreement (SLA) mellan sälj och marknad - vad är det?

Ett service level agreement (SLA) har du säkert stött på i något sammanhang tidigare. Det är en metod för att ange vilken kvalitet en leverans ska hålla mellan en leverantör och klient, kort och...

Lästid: 4 min
Läs mer

5 tips för att skriva för webben

Att kunna skriva för webben är idag ett måste för varje marknadsförare. Det är större konkurrens än någonsin om läsarens uppmärksamhet. På bara några sekunder gäller det att besvara frågor som...

Lästid: 6 min
Läs mer

5 sätt att bygga ut din e-postlista via sociala medier

Sociala medier bjuder på utmärkta möjligheter att komma i kontakt med nya kunder att utöka sin e-postlista. 75 procent av dagens konsumenterna kollar först upp sina leverantörer i sociala medier -...

Lästid: 7 min
Läs mer

5 HubSpot-funktioner med vars hjälp du effektiviserar marknadsarbetet

Marknadsföring är ingen dans på rosor. Många arbetsuppgifter tar en hel del tid, hur roligt det än är att göra själva jobbet. Därför kan det vara idé att ha ett system på plats som kan underlätta...

Lästid: 7 min
Läs mer

Marknadschefens sex vanligaste frågor om inbound marketing

Dags för andra artikeln i vår serie om de vanligaste frågorna som vi på Doidea - a part of Avidly får. Den här gången tar vi upp de fem vanligaste frågorna som ställs av marknadschefer.

Lästid: 6 min
Läs mer

[Doidea studio] Därför behövs innehåll för att lyckas med inbound marketing

Content is king, context is King Kong! Avsnitt fyra av vår vlogg Doidea studio handlar om innehållets betydelse för inbound marketing. Studiogäst är Anna Fogelström. junior inbound...

Lästid: 1 min
Läs mer

[Doidea studio] Om inbound marketing för säljchefer

Dags att prata försäljning inom inbound marketing! I tredje avsnittet får vår vlogg Doidea studio besök av Sara Larsen som har utbildat 100-tals företag inom metodiken. Varför behövs inbound...

Lästid: 1 min
Läs mer