Populärt inlägg

En frekvent fråga som jag får när jag undervisar i social selling är hur ofta man ska dela innehåll - och varför vissa delningar får mer spridning än andra. Nu har jag gått till...

Lästid: 4 min
Läs mer

5 sätt att bygga ut din e-postlista via sociala medier

Sociala medier bjuder på utmärkta möjligheter att komma i kontakt med nya kunder att utöka sin e-postlista. 75 procent av dagens konsumenterna kollar först upp sina leverantörer i sociala medier -...

Lästid: 7 min
Läs mer

5 HubSpot-funktioner med vars hjälp du effektiviserar marknadsarbetet

Marknadsföring är ingen dans på rosor. Många arbetsuppgifter tar en hel del tid, hur roligt det än är att göra själva jobbet. Därför kan det vara idé att ha ett system på plats som kan underlätta...

Lästid: 7 min
Läs mer

Marknadschefens sex vanligaste frågor om inbound marketing

Dags för andra artikeln i vår serie om de vanligaste frågorna som vi på Doidea - a part of Avidly får. Den här gången tar vi upp de fem vanligaste frågorna som ställs av marknadschefer.

Lästid: 6 min
Läs mer

[Doidea studio] Därför behövs innehåll för att lyckas med inbound marketing

Content is king, context is King Kong! Avsnitt fyra av vår vlogg Doidea studio handlar om innehållets betydelse för inbound marketing. Studiogäst är Anna Fogelström. junior inbound...

Lästid: 1 min
Läs mer

[Doidea studio] Om inbound marketing för säljchefer

Dags att prata försäljning inom inbound marketing! I tredje avsnittet får vår vlogg Doidea studio besök av Sara Larsen som har utbildat 100-tals företag inom metodiken. Varför behövs inbound...

Lästid: 1 min
Läs mer

[Doidea studio] Om buyer personas

I andra avsnittet av vår vlogg Doidea studio pratar Thoralf Lindström och Josefie Nyberg om buyer personas. Varför behövs de, vilka har nytta av dem och hur tar man fram dem?

Lästid: 1 min
Läs mer

Vad är skillnaden mellan målgrupp och buyer persona?

Som marknadsförare känner ni väl till ordet målgrupp. I många år har företag segmenterat människor i mindre grupper för mer riktad och träffsäker marknadsföring. Men hur står det egentligen till...

Lästid: 4 min
Läs mer

[Doidea studio] Vad är inbound marketing?

Premiär för Doidea studio - vår vlogg om inbound marketing och livet på en digital byrå. Häng med och ställ frågor!

Lästid: 1 min
Läs mer

Redo eller ej - video är här för att stanna

Hubspot har återigen tagit tempen på konsumenterna och frågat dem kring format de föredrar för att konsumera innehåll. Enkäten visar bland annat att Facebook numera är en stor aktör när det gäller...

Lästid: 7 min
Läs mer

Börja med ”varför” och bli vassare i din kommunikation

Vissa människor och företag når en större framgång än andra, ändå har båda samma utgångspunkt och samma möjligheter från första början. Hemligheten bakom är att de har börjat med "varför" som bas...

Lästid: 5 min
Läs mer

Recycla dina gamla blogginlägg och generera leads

Att skriva kräver tid och resurser och många företag som har en egen blogg med innehållsproduktion inhouse upplever det som ett mödosamt arbete. Men faktum är att det finns smartare sätt att...

Lästid: 3 min
Läs mer

Det här är inbound marketing

När vi träffar nya kunder, börjar vi alltid med att förklara grunderna i inbound marketing. Jag tror att många på ett eller annat sätt har ett hum om begreppet, men inte helt och hållet. Därför...

Lästid: 5 min
Läs mer