Populärt inlägg

En frekvent fråga som jag får när jag undervisar i social selling är hur ofta man ska dela innehåll - och varför vissa delningar får mer spridning än andra. Nu har jag gått till...

Lästid: 4 min
Läs mer

Progressiva fält - nyckeln till att formulär faktiskt fylls i

Ju mer du vet om en potentiell kund, desto mer träffsäker blir du i din kommunikation för att nå hen. En ganska logisk ekvation. Men om denna vetskap är riktig data istället för antaganden, så...

Lästid: 5 min
Läs mer

Sommarläsning, del 5: Våra mest uppskattade inlägg om marketing automation

Då är vi framme vid del 5 som är den sista delen i vår sommarläsningskampanj. Enligt Google Trends genomförs det i nuläget 30 procent fler sökningar på marketing automation än för två år sedan....

Lästid: 3 min
Läs mer

Sommarläsning, del 4: Bästa HubSpot-lektyren 2018

Nu är vi inne på fjärde veckan av vår sommarläsning och den här veckan ska vi tipsa om vårt bästa innehåll kring plattformen Hubspot. Vi har samlat de populäraste artiklarna om plattformen som vi...

Lästid: 3 min
Läs mer

Sommarläsning, del 3: Säljchefens favoritartiklar på Doidea.se

Det är inte lätt att vara säljchef idag. Kunderna återkommer i princip aldrig på kalla samtal och när man väl får till ett möte med en potentiell kund, vill de bara snacka pris. Det har vi på...

Lästid: 3 min
Läs mer

Sommarläsning, del 2: Content marketing-topplistan på Doidea

Vi fortsätter vår sommarserie med artiklar som har fått väldigt bra gensvar av läsarna under våren. Denna gång listar vi de artiklar som lockat flest läsare som varit intresserade av content...

Lästid: 3 min
Läs mer

Sommarläsning, del 1: Våra mest uppskattade artiklar om inbound marketing

Sommar, sol, ledighet... och massor med tid att äntligen läsa de där bloggartiklarna som man inte hann med i våras. Vi på Doidea vill gärna göra det lättare för dig och samlar guldklimparna ur vår...

Lästid: 3 min
Läs mer

Det här betyder begreppen i Google Analytics

Idag kan vi mäta nästan precis allt, vilket är väldigt positivt på så många sätt. Bland annat är det lättare som marknadsförare idag att ta reda på hur dina aktiviteter presterar, eftersom så...

Lästid: 6 min
Läs mer

Därför är Hubspot det bästa valet av plattform för din verksamhet

För att gå rakt på sak, det är inte helt säkert att HubSpot är det enda självklara valet för dig. Men det är en mycket kraftig plattform för marknadsaktiviteter, samtidigt som det som verktyg...

Lästid: 6 min
Läs mer

5 sätt att bygga ut din e-postlista via sociala medier

Sociala medier bjuder på utmärkta möjligheter att komma i kontakt med nya kunder att utöka sin e-postlista. 75 procent av dagens konsumenterna kollar först upp sina leverantörer i sociala medier -...

Lästid: 7 min
Läs mer

Så skapar du ett business case för inbound marketing

Hur vet man att en viss marknadsförings- eller försäljningsmetod lönar sig rent ekonomiskt? Traditionella sätt som annonsering eller liknande är fungerar ju väldigt bra för...

Lästid: 8 min
Läs mer

Paid social - vad är det och vad ska man tänka på?

Räcker det med att skapa en företagssida på Facebook och hoppas på den organiska räckvidden? Eller ska man våga investera i sin marknadsföring för att nå ut med sitt budskap för att få önskad...

Lästid: 5 min
Läs mer

5 HubSpot-funktioner med vars hjälp du effektiviserar marknadsarbetet

Marknadsföring är ingen dans på rosor. Många arbetsuppgifter tar en hel del tid, hur roligt det än är att göra själva jobbet. Därför kan det vara idé att ha ett system på plats som kan underlätta...

Lästid: 7 min
Läs mer