Populärt inlägg

En frekvent fråga som jag får när jag undervisar i social selling är hur ofta man ska dela innehåll - och varför vissa delningar får mer spridning än andra. Nu har jag gått till...

Lästid: 4 min
Läs mer

5 tecken på att ditt företag behöver inbound marketing

Har ni svårt att nå säljbudget? Är det för dålig trafik på hemsidan? Arenan för säljchefer och marknadsansvariga har helt klart förändrats de senaste åren. Kanske är det dags för er att byta väg...

Lästid: 4 min
Läs mer

De 5 största felen du kan göra när du vill införa marketing automation

Intresset för marketing automation är fortsatt högt - enligt Google Trends görs det 30 procent fler sökningar på begreppet än för två år sedan. Internationella aktörer har lanserat allt fler...

Lästid: 5 min
Läs mer

Därför ska du gå på Doideas frukostseminarium

Traditionell marknadsföring kämpar i motvind. När enbart 0,06  procent av användarna klickar på en banner och 90 procent av beslutsfattare säger att de inte återkommer på ett kallt samtal, behövs...

Lästid: 3 min
Läs mer

[Doidea studio] Därför behövs innehåll för att lyckas med inbound marketing

Content is king, context is King Kong! Avsnitt fyra av vår vlogg Doidea studio handlar om innehållets betydelse för inbound marketing. Studiogäst är Anna Fogelström. junior inbound...

Lästid: 1 min
Läs mer

"Utmaning att förmedla vikten av kvalitativ marknadsföring internt"

Marknadschefen kämpar med många utmaningar - både internt och externt. Hur vet organisationen att marknadsföringen ger ett värde som går att räkna hem? Nyckeln för att lösa utmaningen är bland...
Lästid: 6 min
Läs mer

10 inspirerande B2B-videos för dig som vill komma igång med rörlig bild 

Genom rörlig bild kan du skapa en starkare känsla och få fram information på ett effektivt sätt. Filmindustrin har vuxit snabbt sedan dess födelse i början av 1900-talet. Företag använder rörlig...

Lästid: 6 min
Läs mer

 LinkedIn hetast i vår bland försäljnings- och marknadschefer

Doideas bloggläsare - i huvudsak försäljnings- och marknadschefer - vill lära sig mer om LinkedIn. I alla fall om man tar hänsyn till topplistan över de mest lästa artiklarna. Andra intressanta...

Lästid: 3 min
Läs mer

Därför är inbound marketing som påsk

Årets favorithelg är här med en välförtjänt ledighet. Snart är det verkligen vår i detta avlånga land. Med andra ord finns mycket att se fram emot. Faktum är att detta inte bara gäller vänner och...

Lästid: 5 min
Läs mer

Så fungerar lead scoring inom inbound marketing

För en person som inte jobbat så länge med inbound marketing, ligger lead scoring oftast inte högst upp på listan med prioriterade aktiviteter. Och det är faktiskt helt rätt, det är istället något...
Lästid: 6 min
Läs mer

Från och med idag är vi Nordens största inbound marketing-byrå!

Det är otroligt kul att ansvara för verksamheten på Doidea just nu. För några dagar sedan nådde vi Diamond-status i HubSpots partnerprogram, och idag växlar vi upp ytterligare ett steg. Vi blir...

Lästid: 1 min
Läs mer

Marknadschefen: "Det är inte längre möjligt att bygga luftslott"

Transparens är en av de viktigaste delarna i vår kommunikation framöver. Och för att lyckas fullt ut måste marknadschefen  hela tiden hålla sig ajour. Det säger Marie Mets. som är Convinis...
Lästid: 6 min
Läs mer

Doidea blir Diamond-partner till HubSpot

"Diamonds are a girl's best friend", sjöng Marylin Monroe. Och även för partner till HubSpot är Diamond väldigt eftertraktad, närmare sagt som högsta status man kan få i partnerprogrammet. En nivå...

Lästid: 3 min
Läs mer