Populärt inlägg

En frekvent fråga som jag får när jag undervisar i social selling är hur ofta man ska dela innehåll - och varför vissa delningar får mer spridning än andra. Nu har jag gått till...

Lästid: 4 min
Läs mer

Vad är skillnaden mellan målgrupp och buyer persona?

Som marknadsförare känner ni väl till ordet målgrupp. I många år har företag segmenterat människor i mindre grupper för mer riktad och träffsäker marknadsföring. Men hur står det egentligen till...

Lästid: 4 min
Läs mer

[Doidea studio] Vad är inbound marketing?

Premiär för Doidea studio - vår vlogg om inbound marketing och livet på en digital byrå. Häng med och ställ frågor!

Lästid: 1 min
Läs mer

Redo eller ej - video är här för att stanna

Hubspot har återigen tagit tempen på konsumenterna och frågat dem kring format de föredrar för att konsumera innehåll. Enkäten visar bland annat att Facebook numera är en stor aktör när det gäller...

Lästid: 7 min
Läs mer

Så skriver du innehåll som dina buyer personas vill ha

Varje minut publiceras det 1 400 blogginlägg. 72 timmar med videomaterial laddas upp på Youtube. Hur ska man då gå till väga för att skapa innehåll som når genom bruset? Faktum är att chanserna är...

Lästid: 8 min
Läs mer

3 genvägar till effektiv prospektering på LinkedIn

Säljare är som jägare, och kämpar med dagliga utmaningar i stort och smått. Men de har insett att hinder inte blockerar vägen - de är vägen. Men ibland kan den vägen vara svår att följa utan rätt...

Lästid: 5 min
Läs mer

Nyheter kring Hubspot-plattformen just nu!

Hubspot är sedan länge den ledande plattformen inom digital marknadsföring. Som verktyg underlättar Hubspot det dagliga arbetet för marknadsförare och säljare - och intresset för Hubspot ökar...

Lästid: 4 min
Läs mer

Börja med ”varför” och bli vassare i din kommunikation

Vissa människor och företag når en större framgång än andra, ändå har båda samma utgångspunkt och samma möjligheter från första början. Hemligheten bakom är att de har börjat med "varför" som bas...

Lästid: 5 min
Läs mer

Facebooks synlighetsalgoritm alltmer lik LinkedIns - så ska du göra

Det händer stora saker på Facebook. Nyligen gick Mark Zuckerberg ut med nyheten om att en ny algoritmförändring kommer göra det betydligt svårare för företagssidor, varumärken och medier att hamna...

Lästid: 5 min
Läs mer

Jobba på Doidea: Per Holknekt, webinarer och leadsinsikt 

Hon trodde aldrig att hon skulle få jobbet - men med facit i hand gick det ju väldigt bra för Anna. Läs hennes berättelse om hur det är att jobba på Doidea, och vilka kändisar hon har träffat i...

Lästid: 5 min
Läs mer

Recycla dina gamla blogginlägg och generera leads

Att skriva kräver tid och resurser och många företag som har en egen blogg med innehållsproduktion inhouse upplever det som ett mödosamt arbete. Men faktum är att det finns smartare sätt att...

Lästid: 3 min
Läs mer

Deltagarna om vårt inbound marketing-frukostseminarium

Torsdagen den 11 januari blev startskottet för årets omgång av Doideas seminarieserie "Inbound marketing - så funkar det". Och vilken start det blev! Vi har samlat några röster från deltagare som...

Lästid: 3 min
Läs mer

Vilket innehållsformat trendar just nu - och vilken kanal?

Så här i början på nya året är det naturligt att många företag startar nya aktiviteter inom innehållsmarknadsföring. Däremot är det inte lika självklart längre i vilken kanal kampanjen får störst...

Lästid: 3 min
Läs mer