Populärt inlägg

En frekvent fråga som jag får när jag undervisar i social selling är hur ofta man ska dela innehåll - och varför vissa delningar får mer spridning än andra. Nu har jag gått till...

Lästid: 4 min
Läs mer

Paid social - vad är det och vad ska man tänka på?

Räcker det med att skapa en företagssida på Facebook och hoppas på den organiska räckvidden? Eller ska man våga investera i sin marknadsföring för att nå ut med sitt budskap för att få önskad...

Lästid: 5 min
Läs mer

5 HubSpot-funktioner med vars hjälp du effektiviserar marknadsarbetet

Marknadsföring är ingen dans på rosor. Många arbetsuppgifter tar en hel del tid, hur roligt det än är att göra själva jobbet. Därför kan det vara idé att ha ett system på plats som kan underlätta...

Lästid: 7 min
Läs mer

Marknadschefens sex vanligaste frågor om inbound marketing

Dags för andra artikeln i vår serie om de vanligaste frågorna som vi på Doidea - a part of Avidly får. Den här gången tar vi upp de fem vanligaste frågorna som ställs av marknadschefer.

Lästid: 6 min
Läs mer

HubSpots produktnyheter i maj

HubSpot är sedan länge en av de ledande plattformarna för digital marknadsföring. Som verktyg underlättar HubSpot det dagliga arbetet för både marknadsförare och säljare - och intresset för...

Lästid: 4 min
Läs mer

[Doidea studio] GDPR, produktnytt från HubSpot och det senaste om Avidly

Dags igen för Doidea studio, vår serie om modern, digital försäljning och marknadsföring. Temat denna gång är GDPR, HubSpots produktnyheter och vad som är tanken med varumärket Avidly. Gäst i...

Lästid: 2 min
Läs mer

HubSpot säkrar GDPR-uppfyllelse på tre smarta sätt

GDPR (General Data Protection Regulation) har just börjat gälla. Oavsett om du jobbar inom B2B eller B2C har du nog vid det här laget ganska bra koll på bestämmelserna. Rent praktiskt kan det dock...

Lästid: 5 min
Läs mer

Fem frågor om inbound marketing från säljchefer

När våra säljare är ute och träffar säljchefer som är intresserade av våra tjänster är 80 procent av frågorna som de ställer likadana. Därför har vi satt ihop en artikel till alla säljproffs. Här...

Lästid: 6 min
Läs mer

Utveckla befintliga kunder mer effektivt än att ständigt skaffa nya

Det är en tuff marknad för många företag idag, vilket beror på flera anledningar. Att konsumenter blir mer självständiga, mer otåliga och mer kräsna är en. Det blir också allt svårare att skaffa...

Lästid: 10 min
Läs mer

[Video] Hubspots nya funktion för att mäta kundlojalitet

"Nöjda kunder kommer alltid tillbaka" läste jag på en hantverkarbil i Stockholm för inte så länge sedan. En väldigt simpel sanning som många företag dock har svårt att förhålla sig till. Eller så...

Lästid: 1 min
Läs mer

Så fick vi 700 leads via LinkedIn - och vad som hände sedan

I januari delade vår kollega Sara Larsen ett inlägg på LinkedIn där hon marknadsförde ett ny pdf från Doidea. De som ville ta del av den behövde lämna sin mejl i kommentarsfältet. Denna taktik har...

Lästid: 5 min
Läs mer

Kompetensbevis för Doidea - a part of Avidly

I veckan fick vi ett väldigt trevligt meddelande från Databox. Vi är numera registrerad partner till tjänsten, vilket är beviset på att vi har en hög kompetens när det gäller att leverera Databox...

Lästid: 2 min
Läs mer

4 sätt för att driva mer trafik till din webb - på inbound-sättet

Många marknadsförare kämpar dagligen med att få upp trafiken till sin sajt, vilket ibland är lättare sagt än gjort,. Speciellt i en tid då det skapas mängder med innehåll att konkurrera mot. I det...

Lästid: 6 min
Läs mer