Social selling - vägen till bättre B2B-möten

Utnyttja kraften i sociala medier för att öka din B2B-försäljning.  

Få en offert på en Social Selling-utbildning för ditt företag›

Social selling

Social selling handlar om att använda sociala medier för att hitta och starta en dialog med människor som motsvarar våra optimala köpare. Genom att starta en dialog med dem online och erbjuda relevant innehåll som utbildar dem så sänker du tröskeln för ett framtida säljmöte. 
 
Enligt en preferensstudie från IBM leder endast 3 procent av alla kalla samtal till sälj. Detta främst på grund av att det inte finns någon tidigare relation med säljaren som ringer. Genom att söka upp och interagera med människor online, och hitta gemensamma intressen och kontakter, så sänks tröskeln för kontakt dramatiskt.
 
Vår utbildning inom social selling är en kombination av utbildning och coachning.
 
Så här tycker deltagarna! 
 
 

Om du vill läsa mer om social selling på vår blogg - Klicka här! 

Från deltagare på Social Selling hösten 2016: 

- Sara har hittat an en sträng hos mig som funkar. Jag kan vara lite vrångt byggd mellan varven och det hanterar hon galet bra! Såklart tycker jag att ni är fantastiska båda två! Kombon rockar!

- Jag tokgillade helheten av Sara och Jonaz! Ni är självklara, kompetenta och galet hjälpsamma! Minns att jag var fylld med energi i flera dagar efter pass 1!

- Mycket bra driv av Sara, man vågar liksom inte smita undan ;)

- Risken med dessa utbildningar, som löper över en längre tid, är att man tappar tempo och glömmer vad man ska göra. Men Sara håller tempot uppe och ser till att komma med rekommendationer och tips om hur man tar sig vidare till nästa steg.

- Sara var så pass delaktig i hela vår utbildning. Jonaz gjorde en fantastisk inledning i uppstartsmötet, sen är det Sara som jagat oss igenom processen.

Jag lärde mig mycket på social selling-utbildningen. Jag kan lägga mindre tid och ha färre möten innan vi kommer till ”the good stuff”. Allt detta förutsätter att du är värdeskapande i digitala kanaler. Om du bara söker mötet och klickar på connect för att sen gå på om era produkter, så skapar du inget värde och blir därmed ointressant för beslutsfattare.
Jag har byggt en digital bas att utgå ifrån i mitt fortsatta nätverkande för att säkerställa att hitta nya affärer i digitala kanaler. Arbetet har bara börjat.

Jörgen Malmberg,
Affärsutvecklare och produktchef, Åkerströms Björbo AB

Ge mig en offert på en företags-utbildning!

Genom att fylla i formuläret godkänner du även vår integritetspolicy.