Content marketing

Sant, intressant och relevant innehåll som vårdar dina kundrelationer. Doidea tar fram strategi som både gäller kanalval och distribution av innehållet. Allt med personan och köpresan i åtanke.

 Läs också om Buyer Personas ›

Content marketing

Content marketing och storytelling är på allas läppar just nu. Content marketing och inbound-metodiken lirar väldigt bra ihop, eftersom bloggar och konverteringsmaterial är ryggraden i en inbound marketing-kampanj.

Att utgå från besökarens behov och skapa innehåll som är sant, intressant och relevant samt som vårdar kundrelationen är ett måste för att lyckas. 

Men det räcker inte bara att vara bäst på att skapa innehåll som är skrivet till din målgrupp (buyer persona). Det handlar lika mycket om att förstå var i köpresan och i vilka kanaler som detta innehåll ska distribueras för att fånga upp besökaren baserat på dennes problemställning och köpmognad.

På Doidea coachar vi i att skapa innehåll mappat till din persona baserat på var denne befinner sig i sin köpresa.

Våra content-specialister hjälper dig dessutom med att skapa innehållet om du skulle behöva hjälp med det. Vi har ett väl utvecklat nätverk med erfarna skribenter i en rad olika branscher.

 LÄS e-boken: BEGINNERS GUIDE TO INBOUND MARKETING› 

Ju mer våra partner vet om kunden, desto bättre beslut kommer de att fatta i hur de ska bearbeta sin kunder eftersom kunden själv söker information på den digitala arenan. Men också hur säljarna kan korta ned tiden som de har i avslut per kund. 

Annika Ferlin,
Channel Partner Marketing Manager, Microsoft

 

content_marketing_bild.png