Doideas blogg - en av Sveriges 30 bästa företagsbloggar för andra året i rad!

Topics: Doidea Marknadschefen Försäljningschefen

Sveriges bästa företagsbloggar 2017
Expertvalet har för andra året i rad utsett Sveriges 30 bästa företagsbloggar 
och vi på Doidea är otroligt stolta och glada över att ha fått en plats på listan igen! Tillsammans med större företag som Fortum och Telia finns dessutom två av våra kunder med på listan, Kon-IT och CRM-konsulterna.

Med kriterier som att innehållet på vår blogg håller hög klass, är värdeskapande, har minimalistisk design och regelbundna, bra uppdateringar fick vi en glädjande plats på listan över Sveriges 30 bästa företagsbloggar. Vi är glada över att vi kan skapa innehåll som tilltalar majoriteten av vår målgrupp och älskar att dela med oss av vår expertis på bloggen. Vi tror starkt på att utbilda både kunder och bloggläsare och är därför generösa med vår kunskap inom inbound marketing, det område som vi förstås brinner extra starkt för.

Så här skriver Expertvalet om vår företagsblogg:

Doidea är ett företag som står som en helhetsleverantör av inbound marketing. På bloggen går det att läsa om inbound marketing, content marketing, digitalisering av B2B samt andra ämnen. Om du är intresserad av att digitalisera din marknadsföring, eller din säljprocess så är Doideas blogg något att läsa!

Här finner du hela listan över Sveriges 30 bästa företagsbloggar 2017.

Marknadschefens e-postkurs för att skapa fler B2B-leads!

Våra kunder med på listan!

Med på listan finns också två av våra kunder, något som vi såklart tycker är otroligt roligt.

KON-it är en helhetsleverantör inom IT som riktar sig till små och medelstora företag. På sin företagsblogg delar de med sig om allt läsaren kan tänkas behöva veta om e-handel, IT-lösningar och informationssäkerhet.

Så här skriver Kon-IT om vad som är det bästa med att blogga som företagare:

Det bästa med att blogga som företagare är när man ser människor ta sig tid att läsa artiklarna och när man sedan kan prata vidare kring ämnet på sociala medier. 

En annan kund som är med på listan är CRM-konsulterna som skriver mycket om säljprocesser, moderna system för sales enablement och hur säljare bör digitalisera sin försäljning.

Så här skriver CRM-konsulterna om vad som är det bästa med att blogga som företagare:

Det gör att vi ännu bättre kan leva enligt våra värderingar; kompetens, win -win och ärlighet. Vårt fokus är att sprida kunskap om Dynamics 365, och genom att vi bidrar med vår kompetens hoppas vi inspirera andra att göra det och på så vis hjälps vi åt att bli bättre.

Alla våra anställda bloggar, vilket gör att vi alla känner att vi bidrar till att följa värderingarna. Sen finns det givetvis fler bra saker, det hjälper oss med marknadsföringen och synligheten, men allt utgår från det vi tror på, alla vi som jobbar på CRM-Konsulterna!

Om du är nyfiken på Customer Relationship Management så ska du definitivt besöka deras blogg och prenumerera. Allt för en digitaliserad säljare finner du där!

Vi tackar för den fina placeringen och ser fram emot en fullspäckad höst. Vi lovar att fortsätta blogga och förse er med relevant, intressant och inspirerande innehåll!

Vill du också bli grym på att blogga för företaget? Ladda ner marknadschefens guide för att skapa fler B2B-leads - den innehåller allt du behöver för att komma igång nu i höst!

Marknadschefens e-postkurs för att skapa fler B2B-leads!