Följ vår blogg kring inbound marketing

Säljarens närvaro i digitala kanaler - så tar ni den från passiv till aktiv


De flesta säljarna skulle idag svara "ja" på frågan om de använder digitala kanaler i sitt arbete. "LinkedIn" skulle också vara svaret på vilken kanal de i så fall använder mest. Men använder de verkligen digitala kanaler eller finns de bara där? Skillnaden mellan en säljares passiva och aktiva roll på LinkedIn kan idag härledas till mätbara försäljningsresultat. Hur tar man sig då från passiv till aktiv? Vi ger dig några tips på vägen.

Topics: Social Selling B2B Försäljningschefen LinkedIn Sociala medier

Marketing automation i sociala medier - så funkar det

En väl utformad marketing automation-strategi är A och O för att driva leads vidare till nästa steg i köpresan.

Väl utformad marketing automation omfattar arbete kring smart content, smarta CTA:er, e-postutskick och smarta listor, det handlar inte bara om att maila vid rätt till, det handlar om hela kundupplevelsen - från första point of contact tills hela kundcykeln. 

Topics: Marketing Automation Content Marketing Marknadschefen LinkedIn Sociala medier