Populärt inlägg

En frekvent fråga som jag får när jag undervisar i social selling är hur ofta man ska dela innehåll - och varför vissa delningar får mer spridning än andra. Nu har jag gått till...

Lästid: 4 min
Läs mer

Hur du genom kommentarer blir relevant och syns på LinkedIn

Förra veckan skrev jag en artikel om hur LinkedIns algoritm bestämmer hur ditt innehåll når ut. Artikeln visade hur LinkedIn säkerställer att innehåll blir relevant för andras individuella feeds. ...

Lästid: 5 min
Läs mer

Hur du blir relevant på LinkedIn och förstår algoritmer för att synas

En frekvent fråga som jag får när jag undervisar i social selling är hur ofta man ska dela innehåll - och varför vissa delningar får mer spridning än andra. Nu har jag gått till botten med detta,...

Lästid: 4 min
Läs mer

[Film] LinkedIn-användarnas 3 vanligaste frågor till experten

Sara Larsen på Doidea jobbar extremt mycket med sociala kanaler och LinkedIn för att driva sin egen och hennes kunders B2B-marknadsföring och försäljning. De vanligaste frågorna hon får av kunder...

Lästid: 2 min
Läs mer

[Film] Säljchefernas vanligaste utmaningar - och hur de löser dem

Vilka är de största utmaningarna i din vardag som säljchef? Och hur tänker du lösa dem? Doidea ställde dessa frågor till några av deltagarna på upptaktsträffen för nya konceptet "Fokus...

Lästid: 2 min
Läs mer

Säljarens närvaro i digitala kanaler - så tar ni den från passiv till aktiv

De flesta säljarna skulle idag svara "ja" på frågan om de använder digitala kanaler i sitt arbete. "LinkedIn" skulle också vara svaret på vilken kanal de i så fall använder mest. Men använder de...

Lästid: 5 min
Läs mer

Så bemöter du de vanligaste invändningarna från säljare som inte vill vara digitala

Som säljchef vet du att B2B-försäljningen blivit digital. Dina säljare ringer, men allt färre kunder svarar. Och så finns det ändå säljare som inte håller med. Lär dig bemöta deras vanligaste...
Lästid: 5 min
Läs mer

[Film] Därför ska säljare vara aktiva i digitala kanaler

Lär dig varför säljaren måste ta de första stegen för att digitalisera sitt arbetssätt. Hör om kundens köpresa, bättre prospektering och möjligheten till att bygga personliga varumärken.

Lästid: 1 min
Läs mer

Inbound Sales - hur du skapar ett team med moderna rådgivande säljare!

Det pratas ofta om hur den nya B2B-köparen har ändrat sitt beteende och fått mer makt i säljprocessen. Mindre pratas det om hur den nya B2B-säljaren måste förändra sitt beteende för att möta den...

Lästid: 9 min
Läs mer

5 steg på LinkedIn som skapar 6-8 B2B-möten i veckan!

Vi utbildar många säljare i social selling - buzzwordet/metoden som många hoppas ska skapa en situation där de slipper ringa kalla samtal.

Under våra utbildningar visar vi många exempel på...

Lästid: 14 min
Läs mer

Hur teknikutvecklingen påverkar B2B-köparen och därför B2B-säljaren

 

 

Nu är det bevisat - kunder vill inte prata med säljare, åtminstone inte tidigt i köpresan. De föredrar att googla sig fram till olika lösningsalternativ och utvärderar dessa sedan på...

Lästid: 8 min
Läs mer

Det här säger deltagarna om Doideas kurs i social selling

Markus Wengelin, Jim Persson, Daniel Carlén och Andreas Åberg - alla erfarna säljare och affärsutvecklare inom IT - tycker till om Doideas kurs i social selling. Se filmen här!

Lästid: 1 min
Läs mer

Kalla samtal - så lyckas du!

 "Cold calling is dead" - detta budskap är någon typ av buzz i sociala kanaler just nu. Research från Gartner och andra aktörer förutspår att säljarens roll kommer att förändras så mycket de...

Lästid: 16 min
Läs mer