Populärt inlägg

En frekvent fråga som jag får när jag undervisar i social selling är hur ofta man ska dela innehåll - och varför vissa delningar får mer spridning än andra. Nu har jag gått till...

Lästid: 4 min
Läs mer

The Sales Conference 2017: Facebook, hashtags och en smart affärsidé

När en morgontrött skara utställare igår möttes för genomgång av programmet för The Sales Conference i ett konferensrum på Münchenbryggeriet, var det få som hade en klar bild av vad som skulle...

Lästid: 3 min
Läs mer

Content marketing-strategier för 2018, del 2

Det nya året är inte ens två månader bort och det är hög tid att börja kika på trender och strategier för 2018. I första delen av den här artikelserien kikade vi på trender som företagsblogg,...

Lästid: 6 min
Läs mer

"Balansera mellan det som berör och det som är relevant"

Vinnarna bland marknadscheferna kommer vara de som kan balansera mellan det som berör och det som är relevant - och gör det på ett lagom distanserat sätt. Floskler och fluffiga löften har ingen...

Lästid: 8 min
Läs mer

5 skäl till varför du ska sätta nästa års marknadsplan nu

Det kan låta otroligt för många, men det är mindre än 2 månader kvar till julafton. 2018 närmar sig med stormsteg. Sätt igång och att planera marknadsaktiviteterna för 2018 redan nu så har du god...

Lästid: 5 min
Läs mer

Hur du genom kommentarer blir relevant och syns på LinkedIn

Förra veckan skrev jag en artikel om hur LinkedIns algoritm bestämmer hur ditt innehåll når ut. Artikeln visade hur LinkedIn säkerställer att innehåll blir relevant för andras individuella feeds. ...

Lästid: 5 min
Läs mer

[Film] Hubspot-chefen: "Vi står inför en ny utvecklingsfas"

När man utvecklar en webbplats kan man antingen välja att göra ett långt, tidskrävande projekt för att sedan släppa en "perfekt" hemsida. Eller så jobbar man enligt Hubspots "Growth Driven Design"...

Lästid: 2 min
Läs mer

Marknadschefen: "Är man inte relevant kommer ingen att lyssna”

Inbound marketing är en nödvändighet om kan ska jobba med marknadsföring och försäljning, i alla fall om man opererar på marknader som är konkurrensutsatta. Det säger Office IT-Partners...

Lästid: 6 min
Läs mer

[Film] Rand Fishkin: "Marknadschefen bör visa empati"

Få personer i onlinevärlden har lika bra koll på organisk marknadsföring som Rand Fishkin, grundaren av och frontfigur för sökmotoroptimeringssajten moz.com. Doidea fick en exklusiv pratstund med...

Lästid: 3 min
Läs mer

Hur du blir relevant på LinkedIn och förstår algoritmer för att synas

En frekvent fråga som jag får när jag undervisar i social selling är hur ofta man ska dela innehåll - och varför vissa delningar får mer spridning än andra. Nu har jag gått till botten med detta,...

Lästid: 4 min
Läs mer

”En fördel om marknadschefen är säljare i grunden"

Det är viktigare än någonsin att marknadschefen förstår kunden på djupet. Därför behöver den moderna CMO:n vara datadriven. Det säger Emelie Linheden som jobbar som marknadschef på IFS Scandinavia.

Lästid: 4 min
Läs mer

"Nya generationens marknadschefer levererar resultat istället för fluff”

Många B2B-marknadschefer är stressade över att ”hänga med” när området blir mer och mer tekniskt komplex i och med digitaliseringen. Ta då hjälp, man behöver inte kunna allt själv. Detta säger...

Lästid: 9 min
Läs mer

[Film] Inbound marketing-konferensen - detta ser vi mest fram emot

Den 25-28:e september är det dags för Inbound 2017 - årets höjdpunkt för alla som jobbar med inbound marketing. Doidea kommer att finnas på plats med tre personer, och i denna film berättar Sara,...

Lästid: 1 min
Läs mer