Följ vår blogg kring inbound marketing

[Film] De bästa tipsen för att dela innehåll på LinkedIn

Sara Larsen, Head of Revenue på Doidea, tipsar om hur dina inlägg får största möjliga räckvidd när du delar dem på LinkedIn. Hon svarar också på frågan kring skillnaden att dela på Twitter och Facebook samt varför man överhuvudtaget ska dela.

Topics: Marknadschefen Försäljningschefen LinkedIn

Säljarens närvaro i digitala kanaler - så tar ni den från passiv till aktiv


De flesta säljarna skulle idag svara "ja" på frågan om de använder digitala kanaler i sitt arbete. "LinkedIn" skulle också vara svaret på vilken kanal de i så fall använder mest. Men använder de verkligen digitala kanaler eller finns de bara där? Skillnaden mellan en säljares passiva och aktiva roll på LinkedIn kan idag härledas till mätbara försäljningsresultat. Hur tar man sig då från passiv till aktiv? Vi ger dig några tips på vägen.

Topics: Social Selling B2B Försäljningschefen LinkedIn Sociala medier

5 steg på LinkedIn som skapar 6-8 B2B-möten i veckan!

Vi utbildar många säljare i social selling - buzzwordet/metoden som många hoppas ska skapa en situation där de slipper ringa kalla samtal.

Under våra utbildningar visar vi många exempel på förfrågningar om möten som lett till affärer. Jag har "Proof of concept" med mig in i utbildningar, då jag vill hitta säljarens egna drivkraft till att förändra sitt beteende. Då behöver man bevis, givetvis! 

Topics: Social Selling Försäljningschefen LinkedIn

Marketing automation i sociala medier - så funkar det

En väl utformad marketing automation-strategi är A och O för att driva leads vidare till nästa steg i köpresan.

Väl utformad marketing automation omfattar arbete kring smart content, smarta CTA:er, e-postutskick och smarta listor, det handlar inte bara om att maila vid rätt till, det handlar om hela kundupplevelsen - från första point of contact tills hela kundcykeln. 

Topics: Marketing Automation Content Marketing Marknadschefen LinkedIn Sociala medier