Populärt inlägg

En frekvent fråga som jag får när jag undervisar i social selling är hur ofta man ska dela innehåll - och varför vissa delningar får mer spridning än andra. Nu har jag gått till...

Lästid: 4 min
Läs mer

Digitaliseringsfrossande marknadschefer upphandlar system

Digitaliseringen som pågår har medfört att merparten av kundernas inköp idag sker på deras eget initiativ, utan inblandning av säljare och marknadsförare. Detta gör det svårare att räkna ut ROI...

Lästid: 6 min
Läs mer

Användarvänlighet - för en friktionsfri köpresa

Du lägger ner oändligt med tid på att skapa en kampanj. Det ska skapas buyer personas, byggas köpresor, konverteringsmaterial, landningssidor och call to action-knappar till de olika faserna.  När...

Lästid: 4 min
Läs mer

”Viktigt att förstå kundens köpresa och anpassa sitt innehåll”

Patrik Lännerberg, som är Telecomputings sälj- och marknadschef, är övertygad om att det fortfarande finns för stort fokus på outbound marketing inom B2B-sfären. Vi har ställt honom fem frågor om...

Lästid: 5 min
Läs mer

Så använder du känslor för att driva kunder vidare i deras köpresa

Rädsla. Skratt. Upphetsning. Inspiration. Vi upplever känslor varje dag, allt från vardagsfrustration till ljuva drömmar. Skickliga reklamare har utnyttjat känslor i årtionden för att locka...

Lästid: 5 min
Läs mer