Följ vår blogg kring inbound marketing

Digitaliseringsfrossande marknadschefer upphandlar system


Digitaliseringen som pågår har medfört att merparten av kundernas inköp idag sker på deras eget initiativ, utan inblandning av säljare och marknadsförare. Detta gör det svårare att räkna ut ROI för de flesta marknadsföringsåtgärderna. Marknadscheferna behöver göra en djupare analys innan de väljer kanal och budskap, och deras avdelningar är de som förändras mest just nu.

Topics: Köpresa Marknadschefen

Användarvänlighet - för en friktionsfri köpresa

Du lägger ner oändligt med tid på att skapa en kampanj. Det ska skapas buyer personas, byggas köpresor, konverteringsmaterial, landningssidor och call to action-knappar till de olika faserna.  När kampanjen sedan publiceras konverterar den ändå alldeles för dåligt. Vad kan du ha gjort för fel? 

Topics: Köpresa Webbutveckling

”Viktigt att förstå kundens köpresa och anpassa sitt innehåll”


Patrik Lännerberg, som är Telecomputings sälj- och marknadschef, är övertygad om att det fortfarande finns för stort fokus på outbound marketing inom B2B-sfären. Vi har ställt honom fem frågor om framtidens B2B-marknadsföring - här är hans svar!

Topics: Köpresa Marknadschefen

Så använder du känslor för att driva kunder vidare i deras köpresa

Rädsla. Skratt. Upphetsning. Inspiration. Vi upplever känslor varje dag, allt från vardagsfrustration till ljuva drömmar. Skickliga reklamare har utnyttjat känslor i årtionden för att locka konsumenter och du som innehållsproducent bör också göra det.

Topics: Inbound Marketing Buyer Persona Köpresa Marknadschefen