Populärt inlägg

En frekvent fråga som jag får när jag undervisar i social selling är hur ofta man ska dela innehåll - och varför vissa delningar får mer spridning än andra. Nu har jag gått till...

Lästid: 4 min
Läs mer

Inbound Sales - hur du skapar ett team med moderna rådgivande säljare!

Det pratas ofta om hur den nya B2B-köparen har ändrat sitt beteende och fått mer makt i säljprocessen. Mindre pratas det om hur den nya B2B-säljaren måste förändra sitt beteende för att möta den...

Lästid: 9 min
Läs mer

5 steg för att nå ett enat sälj- och marknadsteam

Föreställ dig att du coachar ett fotbollslag. Ni spelar en match och ligger under med 2-0. Det är halvlek och du har din chans, som lagledare, att göra vad du kan för att vända spelet. Skulle du...

Lästid: 7 min
Läs mer

5 skäl till varför digitaliseringen av sälj och marknad är på VD:ns agenda

”Digitaliseringen av människan och samhället har förändrat allt. Och takten kommer bara att gå fortare och fortare. Om man fortsatt vill vara relevant och leverera det kunderna efterfrågar så bör...

Lästid: 5 min
Läs mer

Digital Transformation - Dags att se över er organisation?

Ska du rekrytera nya stjärnor till ditt sälj- och marknadsteam? Då kanske följande tips kan hjälpa dig när du ska prioritera expertis som ni letar efter?

Marknad- och säljavdelningar kan inte...

Lästid: 4 min
Läs mer

Så bidrar marknadschefen till en organisation med kunden i fokus!

I denna artiklar belyser jag två saker som marknadschefen bör ta ägandeskap över för att bidra till att att säkerställa att ni ligger i framkant och har en organisation som sätter kunden i fokus....

Lästid: 7 min
Läs mer

14 frågor att ställa när du ska rekrytera en modern B2B säljare

 

Att rekrytera B2B-säljare är alltid en utmaning, framför allt när det gäller komplex relationsförsäljning. Vi på Doidea pratar löpande med säljchefer om deras utmaningar, och en av deras största...

Lästid: 10 min
Läs mer

Så jobbar och prioriterar dagens B2B-säljavdelningar

Får du som B2B-säljare in kvalitativa leads ifrån marknad som du kan stänga affärer på som säljare? Får du som säljare in kvalitativa leads som du kan konvertera till kunder?

För det är väl de som...

Lästid: 5 min
Läs mer

7 bevis på att B2B-säljare missar sina kunder

B2B-säljare har traditionellt sett alltid haft svårt att anpassa sig till kundens situation.

I och med digitaliseringen av research inför ett köp har detta dilemma spetsat till ytterligare, och i...

Lästid: 4 min
Läs mer

Bli herre över B2B-säljtratten med hjälp av inbound marketing

Som B2B-säljare är du säkerligen bekant med säljtratten (sales funnel).

Då har du därmed känt en frustration över att prospekts inte tar sig vidare i denna tratt. Du har dialog med dem, men de...

Lästid: 5 min
Läs mer

3 karaktärsdrag hos en modern B2B försäljningschef

Försäljningschefens roll har förändrats enormt de senaste åren. Kraven har ökat och förändrats, då köparens beteende har förändrats. 

Så vad behöver du som modern försäljningschef bemästra och...

Lästid: 10 min
Läs mer

Bästa artiklarna just nu om digitalisering av sälj och marknad

Om TNS-Sifo skulle göra en enkät om vad svenska folket längtar mest till i sommar, skulle det vanligaste svaret nog bli "att få tid till att läsa". Så varsågod - här är det bästa du kan läsa om...

Lästid: 2 min
Läs mer

Dags att sluta ringa kalla samtal?

I säljvärlden finns det fortfarande en uppfattning om att en bra säljare behöver vara bra på att ringa kalla samtal. Men handen på hjärtat, säljare - hur roligt tycker ni det är att ringa kallt?

Lästid: 4 min
Läs mer