Populärt inlägg

En frekvent fråga som jag får när jag undervisar i social selling är hur ofta man ska dela innehåll - och varför vissa delningar får mer spridning än andra. Nu har jag gått till...

Lästid: 4 min
Läs mer

"Balansera mellan det som berör och det som är relevant"

Vinnarna bland marknadscheferna kommer vara de som kan balansera mellan det som berör och det som är relevant - och gör det på ett lagom distanserat sätt. Floskler och fluffiga löften har ingen...

Lästid: 8 min
Läs mer

Marknadschefen: "Är man inte relevant kommer ingen att lyssna”

Inbound marketing är en nödvändighet om kan ska jobba med marknadsföring och försäljning, i alla fall om man opererar på marknader som är konkurrensutsatta. Det säger Office IT-Partners...

Lästid: 6 min
Läs mer

”En fördel om marknadschefen är säljare i grunden"

Det är viktigare än någonsin att marknadschefen förstår kunden på djupet. Därför behöver den moderna CMO:n vara datadriven. Det säger Emelie Linheden som jobbar som marknadschef på IFS Scandinavia.

Lästid: 4 min
Läs mer

"Nya generationens marknadschefer levererar resultat istället för fluff”

Många B2B-marknadschefer är stressade över att ”hänga med” när området blir mer och mer tekniskt komplex i och med digitaliseringen. Ta då hjälp, man behöver inte kunna allt själv. Detta säger...

Lästid: 9 min
Läs mer

"Ger hemsidan en dålig upplevelse har det ingen betydelse hur bra system man har"

Relevans är a och o i marknadsföringen, oavsett om du jobbar med att målrättad fokusera på rätt personer med rätt typ av information eller med marketing automation. Vilket system du väljer är...

Lästid: 6 min
Läs mer

”Marknadschefer måste jobba ännu mer med intern marknadsföring"

Kundfokus kommer att avgöra val av leverantör framöver. Det betyder att varumärket kommer att vara viktigare än någonsin. Man måste se upp för värdeläckage av varumärket och jobba mer med de små...

Lästid: 5 min
Läs mer

"Vi måste ifrågasätta sättet vi hittills mätt marknadsföring på"

Det har aldrig varit enklare att skapa en relation med sina kunder. Lär dig vad de förväntar sig, utveckla ditt innehåll och kanaler därefter och möt dem på de platser och de enheter de vill bli...

Lästid: 16 min
Läs mer

"Det är dags att släppa på prestigen och gå på det som funkar"

Jennie Isberg, som är Lundalogiks marknadschef, är övertygad om att det är viktigare att fokusera på resultat istället för form och layout. Vi har ställt henne fem frågor om framtidens...

Lästid: 7 min
Läs mer

"Relevans viktigare än trendiga kampanjer och verktyg"

I vår intervjuserie med marknadschefer har turen kommit till Jonas Sareld på MedHelp. Han menar att relevans fortsätter vara det viktigaste målet för marknadsavdelningarna. Inte minst för att...

Lästid: 5 min
Läs mer

”Lev som du lär - annars blir ditt budskap ihåligt”

B2B-marknadschefen står inför många utmaningar, både befintliga och framtida. Ibland verkar de övermäktiga, men Mia Åslander på IT-företaget Koneo tycker att halva slaget är vunnet om...

Lästid: 7 min
Läs mer

”En framgångsrik marknadschef behöver involvera sig”

Vilka trender kommer att påverka B2B-marknadsföringen i framtiden? Och hur bemöter man dessa som marknadschef? Simon Sandberg på Bergkvarabuss delar med sig av sina insikter och tips kring modern...

Lästid: 8 min
Läs mer