Följ vår blogg kring inbound marketing

"Ger hemsidan en dålig upplevelse har det ingen betydelse hur bra system man har"


Relevans är a och o i marknadsföringen, oavsett om du jobbar med att målrättad fokusera på rätt personer med rätt typ av information eller med marketing automation. Vilket system du väljer är inte så viktigt däremot. Det menar Markus Sjöholm, marknadschef på Aalund Nordic.  

Topics: Marknadschefen Fokus marknadschef

”Marknadschefer måste jobba ännu mer med intern marknadsföring"


Kundfokus kommer att avgöra val av leverantör framöver. Det betyder att varumärket kommer att vara viktigare än någonsin. Man måste se upp för värdeläckage av varumärket och jobba mer med de små detaljerna, säger Johan Claesson, marknadschef på Fortnox.

Topics: Marknadschefen Fokus marknadschef

3 tips för ökad användarvänlighet


En positiv användarupplevelse är nästan ett måste för att få din webbplats att leverera och din kommunikation att fungera som du vill. Det finns en hel uppsjö av saker som man bör titta på för att optimera besökarnas flöden. Både ur deras synvinkel så att de kan göra det de vill - och ur din så att de gör det du vill.

Topics: Webbutveckling Fokus marknadschef

Doideas blogg - en av Sveriges 30 bästa företagsbloggar för andra året i rad!


Expertvalet har för andra året i rad utsett Sveriges 30 bästa företagsbloggar 
och vi på Doidea är otroligt stolta och glada över att ha fått en plats på listan igen! Tillsammans med större företag som Fortum och Telia finns dessutom två av våra kunder med på listan, Kon-IT och CRM-konsulterna.

Med kriterier som att innehållet på vår blogg håller hög klass, är värdeskapande, har minimalistisk design och regelbundna, bra uppdateringar fick vi en glädjande plats på listan över Sveriges 30 bästa företagsbloggar. Vi är glada över att vi kan skapa innehåll som tilltalar majoriteten av vår målgrupp och älskar att dela med oss av vår expertis på bloggen. Vi tror starkt på att utbilda både kunder och bloggläsare och är därför generösa med vår kunskap inom inbound marketing, det område som vi förstås brinner extra starkt för.

Topics: Doidea Marknadschefen Försäljningschefen Fokus marknadschef

"Vi måste ifrågasätta sättet vi hittills mätt marknadsföring på"


Det har aldrig varit enklare att skapa en relation med sina kunder. Lär dig vad de förväntar sig, utveckla ditt innehåll och kanaler därefter och möt dem på de platser och de enheter de vill bli mötta på, med text, bild, video. Det låter enkelt men utmaningarna är många menar Anna Ström, marknadschef på Microsoft. Kunden blir alltmer påläst och relevans avgörande för att nå fram.

Den moderna marknadschefen behöver vara modig, våga prova nya vägar, kunna förstå och analysera data och framförallt lyckas att ena sälj och marknad till ett tight team.

Topics: Marknadschefen Fokus marknadschef

"Det är dags att släppa på prestigen och gå på det som funkar"


Jennie Isberg, som är Lundalogiks marknadschef, är övertygad om att det är viktigare att fokusera på resultat istället för form och layout. Vi har ställt henne fem frågor om framtidens B2B-marknadsföring - här är hennes svar!

Topics: Marknadschefen Fokus marknadschef

"Relevans viktigare än trendiga kampanjer och verktyg"


I vår intervjuserie med marknadschefer har turen kommit till Jonas Sareld på MedHelp. Han menar att relevans fortsätter vara det viktigaste målet för marknadsavdelningarna. Inte minst för att kunna motivera kostnaderna för olika marknadsinsatser.

Topics: Marknadschefen Fokus marknadschef

”Lev som du lär - annars blir ditt budskap ihåligt”


B2B-marknadschefen står inför många utmaningar, både befintliga och framtida. Ibland verkar de övermäktiga, men Mia Åslander på IT-företaget Koneo tycker att halva slaget är vunnet om marknadschefen står bakom sin produkt eller tjänst. Läs mer om hennes insikter och tips kring modern B2B-marknadsföring.

Topics: Marknadschefen Fokus marknadschef

”En framgångsrik marknadschef behöver involvera sig”


Vilka trender kommer att påverka B2B-marknadsföringen i framtiden? Och hur bemöter man dessa som marknadschef? Simon Sandberg på Bergkvarabuss delar med sig av sina insikter och tips kring modern B2B-marknadsföring.

Topics: Marknadschefen Fokus marknadschef