Följ vår blogg kring inbound marketing

3 skäl till att försäljningschefen behöver Sales Conference

Den 14:e november är det dags för The Sales Conference och tillfället för oss med fokus på försäljning att förkovra oss i de senaste trenderna. Detta genom att lyssna och ta del av insikter från en hel del spännande talare som vår fixstjärna och försäljningschef Sara Larsen.

Topics: Försäljningschefen

"Få säljorganisationen att förstå B2B-kunden – på riktigt"


Bilbranschen befinner sig i en väldigt turbulent fas just nu. Å ena sidan rubriker om tappat trovärdighet och respekt, men samtidigt såldes så många bilar som aldrig förr år 2016. Och nu kommer spännande nyheter om självkörande bilar och elbilspremier. Självklart påverkas B2B-försäljning av bilar av alla dessa trender. Vi tog ett snack med Din Bils affärsutvecklingsansvarige Peter Borelius om hans tankar kring bilförsäljningens framtid. 

Topics: Försäljningschefen

Säljchefen - din säljare litar på dig!


Försäljningschefen har en viktig roll i alla företag. Han är inte bara den som är mest aktiv i arbetet med att sätta tillväxtmålen för organisationen och på individnivå, han är också en förebild för sina säljare att lita på. Detta enligt statistik från sälj- och marknadsföringsplattformen Hubspot.  

Topics: Försäljningschefen

"Säljchefen måste proaktivt bidra för samarbetet med marknad"


Värdeskapande försäljning kommer få ett allt större fokus och kanske till och med helt ersätta den traditionella. Detta menar Henrik Bexell på Convini. Samtidigt kommer allt fler säljchefer kämpa med rekrytering och utveckling av säljarna. Läs interjvun!

Topics: Försäljningschefen

Doideas blogg - en av Sveriges 30 bästa företagsbloggar för andra året i rad!


Expertvalet har för andra året i rad utsett Sveriges 30 bästa företagsbloggar 
och vi på Doidea är otroligt stolta och glada över att ha fått en plats på listan igen! Tillsammans med större företag som Fortum och Telia finns dessutom två av våra kunder med på listan, Kon-IT och CRM-konsulterna.

Med kriterier som att innehållet på vår blogg håller hög klass, är värdeskapande, har minimalistisk design och regelbundna, bra uppdateringar fick vi en glädjande plats på listan över Sveriges 30 bästa företagsbloggar. Vi är glada över att vi kan skapa innehåll som tilltalar majoriteten av vår målgrupp och älskar att dela med oss av vår expertis på bloggen. Vi tror starkt på att utbilda både kunder och bloggläsare och är därför generösa med vår kunskap inom inbound marketing, det område som vi förstås brinner extra starkt för.

Topics: Doidea Marknadschefen Försäljningschefen Fokus marknadschef

James Pember: "Tänk på vad som krävs för att behålla medarbetarna"


I juni hade vi på Doidea äran att hälsa James Pember välkommen som talare hos oss. James jobbar mycket med och föreläser om frågor gällande motivation av anställda och hur man får de att prestera på topp. Med andra ord frågor som alltid är aktuella för säljchefen. Vi följer upp hans presentation med detta gästinlägg.  

Topics: B2B Försäljningschefen

[Film] LinkedIn-användarnas 3 vanligaste frågor till experten

Sara Larsen på Doidea jobbar extremt mycket med sociala kanaler och LinkedIn för att driva sin egen och hennes kunders B2B-marknadsföring och försäljning. De vanligaste frågorna hon får av kunder och kontakter handlar om närvaro på just LinkedIn. Här är hennes svar.

Topics: Social Selling Försäljningschefen

[Film] Säljchefernas vanligaste utmaningar - och hur de löser dem

Vilka är de största utmaningarna i din vardag som säljchef? Och hur tänker du lösa dem? Doidea ställde dessa frågor till några av deltagarna på upptaktsträffen för nya konceptet "Fokus försäljningschef". Se filmen med deras svar!

Topics: Social Selling Försäljningschefen

"Min kund är inte digital så inbound marketing är värdelöst"


När vi började med inbound marketing för ett antal år sedan fick jag ofta höra följande citat i kundmöten - "vår kund är inte digital, så att jobba digitalt är ganska meningslöst". Ett annan vanlig invändning var att "vår tjänst är så komplex att det krävs att vi pratar med kunden för att han/hon ska förstå kundvärdet". Mycket har hänt sedan dess men fortfarande så får vi höra åtminstone ett av dessa citat, än idag. Varför är det så?

Topics: Inbound Marketing Buyer Persona Marknadschefen Försäljningschefen

[Film] De bästa tipsen för att dela innehåll på LinkedIn

Sara Larsen, Head of Revenue på Doidea, tipsar om hur dina inlägg får största möjliga räckvidd när du delar dem på LinkedIn. Hon svarar också på frågan kring skillnaden att dela på Twitter och Facebook samt varför man överhuvudtaget ska dela.

Topics: Marknadschefen Försäljningschefen LinkedIn