Följ vår blogg kring inbound marketing

Doideas blogg - en av Sveriges 30 bästa företagsbloggar för andra året i rad!


Expertvalet har för andra året i rad utsett Sveriges 30 bästa företagsbloggar 
och vi på Doidea är otroligt stolta och glada över att ha fått en plats på listan igen! Tillsammans med större företag som Fortum och Telia finns dessutom två av våra kunder med på listan, Kon-IT och CRM-konsulterna.

Med kriterier som att innehållet på vår blogg håller hög klass, är värdeskapande, har minimalistisk design och regelbundna, bra uppdateringar fick vi en glädjande plats på listan över Sveriges 30 bästa företagsbloggar. Vi är glada över att vi kan skapa innehåll som tilltalar majoriteten av vår målgrupp och älskar att dela med oss av vår expertis på bloggen. Vi tror starkt på att utbilda både kunder och bloggläsare och är därför generösa med vår kunskap inom inbound marketing, det område som vi förstås brinner extra starkt för.

Topics: Doidea Marknadschefen Försäljningschefen Fokus marknadschef

Inhouse-marknadsteam vs. outsourcad byrå - and the winner is...

Många företag ser inga fördelar i att outsourca marknadsföringen. Därför jobbar de flesta fortfarande med ett marknadsteam inhouse. Men att våga ta steget, och anlita en marknadsbyrå för att göra delar av (eller alla era) marknadsinsatser, har många fördelar. 

Topics: Doidea Marknadschefen

Vilka företag passar inte oss på Doidea?

När det kommer till affärer finns det en sanning som många har svårt att acceptera: Alla kunder/leverantörer är inte en ”good fit” för varandra.

Topics: Doidea

Doideas blogg en av Sveriges 30 bästa B2B-bloggar

Prisregnet fortsätter över Doidea. Den här gången är det sajten Expertvalet som har korat Doideas blogg till en av de 30 bästa svenska bloggarna inom B2B.

Det som speciellt föll Expertvalets jury i smaken var Doideas "blandning av intervjuer med intressanta personer och djupdykningar i aktuella ämnen".


Topics: Doidea

Doidea kniper guld i Hubspot Partner Client Awards

Partner Client Awards är Hubspots tävling för kreativ inbound marketing i fem kategorier. I kategorin Integrations Innovation för första kvartalet 2016 kammar Doidea hem guldmedaljen med sitt integrationsarbete åt Optima Ski.

”Föredöme” var ett ord som användes av juryn, som består av representanter från Hubspot, när de korade vinnaren. Över 2 700 Hubspot-byråer från hela världen var inbjudna till tävlingen och Doidea är den enda europeiska Hubspot-byrån som fick en utmärkelse. 

Topics: Doidea