Följ vår blogg kring inbound marketing

Framgångsfaktorer innan, under och efter en migration av CRM-data!

Företag arbetar ständigt med att utveckla och effektivisera sina processer och då händer det ibland att systemstödet för den förbättrade processen är out-of-date och inte längre stöttar den nya processen, då den har förändrats sen ni köpte in systemstödet. 

I denna artikel fokuserar vi på ett CRM-stöd och vad du bör tänka på innan, under och efter en migration från ett gammalt CRM till ett nytt CRM.

Topics: CRM Försäljningschefen

CRM-systemet: Riskanalys är A och O!

Innan ni väljer ett nytt CRM-system bör ni göra en risk- och nulägesanalys. Genom att veta hur er nuvarande situation och processer ser ut, samt vad det är ni vill åstadkomma, skapar ni en bättre grund för att välja rätt. Dessutom kan ni se till att lösningen anpassas på bästa sätt.

Topics: CRM Inbound Marketing Försäljningschefen

Allt-i-ett och integration ny trend inom marketing automation och CRM

Marketing automation är hetare än någonsin och det blir mer och mer vanligt att vi stöter på kunder som investerat i marketing automation-system utan att ha en strategi för hur systemet ska nyttjas och utan en ordentlig kravspecifikation, en trend som följer hur CRM köptes upp på 90-talet.

Under ett möte för en tid sedan fick jag frågan om hur trenden framåt kring dessa system ser ut.

Topics: CRM Marketing Automation Marknadschefen Försäljningschefen Integration Trender

6 saker att tänka på vid migrering av ditt CRM

Migrering av CRM-data är ett komplext projekt. Senast i våras gjorde vi på Doidea ytterligare ett stort migreringsprojekt och i september börjar nästa. Resultatet av projektet blev både vi och kunden nöjda med. Men då varje individ är under ständig utveckling, så även jag, har jag tagit lärdom av tidigare projekt vi haft och listat 6 saker att tänka på för att man ska lyckas med sin migrering.

Topics: CRM Försäljningschefen Integration

4 vanliga brister i ditt CRM - och hur du hanterar dem

Med ett CRM-system kan du få ordning på dina kundrelationer, påskynda en säljprocess och på så sätt sälja ännu mer! Troligtvis var det något du hörde senast när någon pitchade in ett sådant system på dig. Men vad hände efter ditt inköp och implementering? Hur kommer det sig att CRM:et blev en belastning och inget som skapade värde? 

Jag har i denna artikel listat 4 brister i ditt CRM-system, så att du kan göra något åt dem. 

Topics: CRM Försäljningschefen

10 myter om inbound marketing

Du kanske har hört talas om inbound marketing och även fått höra en och annan åsikt. Då har du kanske förstått att denna metod skiljer sig mycket från traditionell reklam. Men har du fått rätt information? Här listar vi de vanligaste fördomarna om inbound marketing och huruvida de är sanna eller ej.

Topics: CRM Inbound Marketing Marknadschefen Försäljningschefen

När marknad och sälj samarbetar måste även systemen göra det

I många artiklar om inbound marketing lyfts det upp att marknad och försäljning, som organisation, måste samarbeta men många gånger glöms det bort att även systemen måste samarbeta.

I denna bloggpost tänkte jag beskriva en av våra kunder, Optima Ski, och hur de integrerat sina system.

Topics: CRM Inbound Marketing Inbound Sales Marknadschefen Försäljningschefen

[New survey] Today's most overrated marketing tactic

most-overrated-marketing-tactics-320993-edited.jpg

Ask ten marketers which marketing tactic they think is a waste of money, and you get at least eleven opinions.

But if you ask the very same audience to pinpoint the most overrated of those tactics, their answer is the same. Hubspot has surveyed 4 000 marketers and sales people and - they all agreed on the number one most overrated marketing tactic.

Which there is - traditional paid advertising. Yes, buying ads is the most overrated marketing tactic numero uno.

Topics: CRM Inbound Marketing Marknadschefen

10 things to have in mind regarding landing pages

All landing pages are used to convert visitors into leads, but how about boosting that conversion-rate? If your aim is to drive higher conversions – here’s a checklist for you.

Topics: CRM Inbound Marketing Marknadschefen

4 Tips and Tricks When Creating Hubspot Forms

 

Hubspot has quite a few features so it’s easy to miss out on a few that might not be right in front of you. With forms being an integral part of any marketing automation process, you want to make sure you are leveraging Hubspot’s functionality to the fullest when working with forms. Without further ado, here are 4 tips, tricks, and lesser know features when creating and adding Hubspot forms.

Topics: CRM Inbound Marketing