Populärt inlägg

En frekvent fråga som jag får när jag undervisar i social selling är hur ofta man ska dela innehåll - och varför vissa delningar får mer spridning än andra. Nu har jag gått till...

Lästid: 4 min
Läs mer

Content marketing-strategier för 2018, del 2

Det nya året är inte ens två månader bort och det är hög tid att börja kika på trender och strategier för 2018. I första delen av den här artikelserien kikade vi på trender som företagsblogg,...

Lästid: 6 min
Läs mer

Content marketing-strategier för 2018, del 1

Som vi konstaterade i ett tidigare blogginlägg är det hög tid för marknadschefen att tänka på marknadsplanen för 2018 redan nu. Exakt vad som ska fokuseras på i content marketing-väg, presenteras...

Lästid: 6 min
Läs mer

[Film] Rand Fishkin: "Marknadschefen bör visa empati"

Få personer i onlinevärlden har lika bra koll på organisk marknadsföring som Rand Fishkin, grundaren av och frontfigur för sökmotoroptimeringssajten moz.com. Doidea fick en exklusiv pratstund med...

Lästid: 3 min
Läs mer

GDPR - det här behöver du veta om den nya dataförordningen

Om ganska exakt ett år, den 25:e maj 2018, träder EU:s nya dataskyddsförordning i kraft. GDPR (General Data Protection Regulation) kommer att ersätta den mer kända PUL (personuppgiftslagen) och...

Lästid: 3 min
Läs mer

Hubspot vs Act-on - and the winner is...

Att välja ett system som stöttar företagets säljprocess och struktur på rätt sätt är svårt. Alla system har sina styrkor och svagheter och i denna artikel går vi igenom hur Act-On står sig...

Lästid: 10 min
Läs mer

Marketing automation i sociala medier - så funkar det

En väl utformad marketing automation-strategi är A och O för att driva leads vidare till nästa steg i köpresan.

Väl utformad marketing automation omfattar arbete kring smart content, smarta...

Lästid: 4 min
Läs mer

Så bidrar marknadschefen till en organisation med kunden i fokus!

I denna artiklar belyser jag två saker som marknadschefen bör ta ägandeskap över för att bidra till att att säkerställa att ni ligger i framkant och har en organisation som sätter kunden i fokus....

Lästid: 7 min
Läs mer

3 saker du inte får missa när du skriver en bloggpost för B2B-köparen!

Att ha en företagsblogg idag är lika självklart som att dricka sitt morgonkaffe. Men att hålla bloggen vid liv kan vara en utmaning. Här kommer 3 enkla tips kring hur ni kan hålla er företagsblogg...

Lästid: 6 min
Läs mer

Därför beror er leadsgenerering på hur ni delar ert innehåll.

Content marketing. Du som försäljningschef har säkert hört begreppet flera gånger; i kombination med att "Det fungerar väldigt bra för att generera leads". Och så har du lagt märke till att ert...

Lästid: 5 min
Läs mer

Därför fungerar er content marketing inte som den ska

Content marketing har nog aldrig haft en starkare ställning än nu. Anledningen är enkel: Content marketing lovar fler och bättre leads. Resultatet är såklart att marknadsavdelningar över hela...

Lästid: 8 min
Läs mer

Vår kund uppmuntrade till bloggning via en afterwork

Ibland får vi frågor från företag om hur man får sitt team att börja blogga. Oftast är det ett team som inte har innehållsskapande på sin agenda utan jobbar med andra frågor, som exempelvis...

Lästid: 3 min
Läs mer

Boken för dig som tröttnat på att köpa reklam (och ringa kalla samtal)

Och så har den då äntligen hamnat på Doideas skrivbord - Joakim Arhammars och Pontus Staunstrups Content marketing för alla. Den som har följt diskussionen på bloggar och i sociala medier kan inte...

Lästid: 6 min
Läs mer