Populärt inlägg

En frekvent fråga som jag får när jag undervisar i social selling är hur ofta man ska dela innehåll - och varför vissa delningar får mer spridning än andra. Nu har jag gått till...

Lästid: 4 min
Läs mer

[Film] "Bästa tiden att vara B2B-säljare är nu"

Behöver en säljare vara teknisk? Varför är det en utmärkt tid att vara B2B-försäljare just nu? Och varför har de som säger "outbound is dead" fel? Vainu.io:s säljchef Johannes Wellmann svarar på...

Lästid: 2 min
Läs mer

Content marketing-strategier för 2018, del 1

Som vi konstaterade i ett tidigare blogginlägg är det hög tid för marknadschefen att tänka på marknadsplanen för 2018 redan nu. Exakt vad som ska fokuseras på i content marketing-väg, presenteras...

Lästid: 6 min
Läs mer

Hur du blir relevant på LinkedIn och förstår algoritmer för att synas

En frekvent fråga som jag får när jag undervisar i social selling är hur ofta man ska dela innehåll - och varför vissa delningar får mer spridning än andra. Nu har jag gått till botten med detta,...

Lästid: 4 min
Läs mer

James Pember: "Tänk på vad som krävs för att behålla medarbetarna"

I juni hade vi på Doidea äran att hälsa James Pember välkommen som talare hos oss. James jobbar mycket med och föreläser om frågor gällande motivation av anställda och hur man får de att prestera...

Lästid: 5 min
Läs mer

Säljarens närvaro i digitala kanaler - så tar ni den från passiv till aktiv

De flesta säljarna skulle idag svara "ja" på frågan om de använder digitala kanaler i sitt arbete. "LinkedIn" skulle också vara svaret på vilken kanal de i så fall använder mest. Men använder de...

Lästid: 5 min
Läs mer

Hur teknikutvecklingen påverkar B2B-köparen och därför B2B-säljaren

 

 

Nu är det bevisat - kunder vill inte prata med säljare, åtminstone inte tidigt i köpresan. De föredrar att googla sig fram till olika lösningsalternativ och utvärderar dessa sedan på...

Lästid: 8 min
Läs mer

Digital Transformation - Dags att se över er organisation?

Ska du rekrytera nya stjärnor till ditt sälj- och marknadsteam? Då kanske följande tips kan hjälpa dig när du ska prioritera expertis som ni letar efter?

Marknad- och säljavdelningar kan inte...

Lästid: 4 min
Läs mer

Bli en stjärnsäljare - våga släppa affärer som aldrig kommer att bli av!

Hur många gånger har du inte kommit in på ett säljmöte och för fjärde gången hört din kollega berätta om en affär som sitter fast på samma ställe i er säljprocess? När försäljningschefen frågar om...

Lästid: 6 min
Läs mer

HubSpot - Marketing Automation som är bäst för ökad B2B försäljning

I denna bloggpost talar vi om marketing automation-plattformen som G2crowd rankar högst utav alla!

Systemet som har samlat alla delar som ingår i en digital online-närvaro, med öka försäljningen...

Lästid: 5 min
Läs mer

3 saker du inte får missa när du skriver en bloggpost för B2B-köparen!

Att ha en företagsblogg idag är lika självklart som att dricka sitt morgonkaffe. Men att hålla bloggen vid liv kan vara en utmaning. Här kommer 3 enkla tips kring hur ni kan hålla er företagsblogg...

Lästid: 6 min
Läs mer

Försäljningschefens guide till social selling

Social selling är en trend som fortfarande är mer hype än verklighet enligt Trendrapporten: Så tänker och jobbar dagens säljavdelningar.

Rapporten är baserad på en undersökning Hubspot gjorde med...

Lästid: 15 min
Läs mer

Så jobbar och prioriterar dagens B2B-säljavdelningar

Får du som B2B-säljare in kvalitativa leads ifrån marknad som du kan stänga affärer på som säljare? Får du som säljare in kvalitativa leads som du kan konvertera till kunder?

För det är väl de som...

Lästid: 5 min
Läs mer