Populärt inlägg

En frekvent fråga som jag får när jag undervisar i social selling är hur ofta man ska dela innehåll - och varför vissa delningar får mer spridning än andra. Nu har jag gått till...

Lästid: 4 min
Läs mer

”En fördel om marknadschefen är säljare i grunden"

Det är viktigare än någonsin att marknadschefen förstår kunden på djupet. Därför behöver den moderna CMO:n vara datadriven. Det säger Emelie Linheden som jobbar som marknadschef på IFS Scandinavia.

Lästid: 4 min
Läs mer

"Nya generationens marknadschefer levererar resultat istället för fluff”

Många B2B-marknadschefer är stressade över att ”hänga med” när området blir mer och mer tekniskt komplex i och med digitaliseringen. Ta då hjälp, man behöver inte kunna allt själv. Detta säger...

Lästid: 9 min
Läs mer

Brukar du köpa e-postadresser? Då får du snart tänka om!

Använder du dig av köpta e-postadresser i din digitala marknadsföring? Då är det snart dags att tänka om. Den 25 maj 2018 träder den nya GDRP-lagen (General Data Protection Regulation) i kraft och...

Lästid: 5 min
Läs mer

3 största fallgroparna att undvika vid en migrering av ditt CRM

Systemstöd och strategi är något som går hand i hand i en affärsutveckling. Vilket innebär att företag kan växa ur system, exempelvis som att CRM-systemet inte längre stöttar dem nya processerna....

Lästid: 4 min
Läs mer

Skillnaden mellan content och inbound marketing

Säg content marketing till en marknadschef och hen kommer att nicka igenkännande. Om du dock istället säger inbound istället för content kommer hen med allra största sannolikhet att skruva på sig....

Lästid: 4 min
Läs mer

De 5 vanligaste marketing automation-felen som marknadsförare gör

Marketing automation är ett utmärkt sätt att generera leads och med hjälp av ett bra verktyg kan marknad bygga värdefulla relationer till både nuvarande och potentiella kunder. Men bara om...

Lästid: 4 min
Läs mer

[Film] Inbound marketing-konferensen - detta ser vi mest fram emot

Den 25-28:e september är det dags för Inbound 2017 - årets höjdpunkt för alla som jobbar med inbound marketing. Doidea kommer att finnas på plats med tre personer, och i denna film berättar Sara,...

Lästid: 1 min
Läs mer

Så sänker du bounce rate på din webbplats

"Bounce it. Bounce It. I'm about to throw a couple thousand!"  Det är en av raderna i låten Bounce It av Juicy J. Och precis som rapparen säger är det ingen ovanlighet att kasta iväg tusenlappar...
Lästid: 8 min
Läs mer

Samla in leads via seminarier - så gör du

Seminarier är ett bra sätt för ditt företag att samla in nya leads. Genom att deltagarna lämnar sina kontaktuppgifter, knyter värdefulla kontakter med branschkollegor och rekommenderar ditt...

Lästid: 6 min
Läs mer

3 skäl till att försäljningschefen behöver Sales Conference

Den 14:e november är det dags för The Sales Conference och tillfället för oss med fokus på försäljning att förkovra oss i de senaste trenderna. Detta genom att lyssna och ta del av insikter från...

Lästid: 4 min
Läs mer

Checklistan - innan din marknadskampanj lanseras

Marknadskampanjarbete. Vilken resa, varje gång. Hårt jobb och slit från hela marknadsteamet för att ta kampanjen från start till lansering. Sedan går det några dagar, en vecka, några veckor, en...

Lästid: 6 min
Läs mer

"Få säljorganisationen att förstå B2B-kunden – på riktigt"

Bilbranschen befinner sig i en väldigt turbulent fas just nu. Å ena sidan rubriker om tappat trovärdighet och respekt, men samtidigt såldes så många bilar som aldrig förr år 2016. Och nu kommer...

Lästid: 8 min
Läs mer