Följ vår blogg kring inbound marketing

"Relevans viktigare än trendiga kampanjer och verktyg"


I vår intervjuserie med marknadschefer har turen kommit till Jonas Sareld på MedHelp. Han menar att relevans fortsätter vara det viktigaste målet för marknadsavdelningarna. Inte minst för att kunna motivera kostnaderna för olika marknadsinsatser.

Topics: Marknadschefen

De 3 bästa verktygen för webbanalys

Eftersom du har hamnat här för att läsa om olika analysverktyg innebär det troligen att du redan har bestämt dig att din webbsida ska analyseras. Då har du tagit rätt beslut. Det kanske till och med kändes självklart. Frågan som dock kvarstår är vilket verktyg du ska satsa på. Det finns många alternativ att välja ifrån. Här nedan går vi igenom tre av de mest populära.

Topics: Marknadschefen

”Lev som du lär - annars blir ditt budskap ihåligt”


B2B-marknadschefen står inför många utmaningar, både befintliga och framtida. Ibland verkar de övermäktiga, men Mia Åslander på IT-företaget Koneo tycker att halva slaget är vunnet om marknadschefen står bakom sin produkt eller tjänst. Läs mer om hennes insikter och tips kring modern B2B-marknadsföring.

Topics: Marknadschefen

Doidea blir del av det nordiska nätverket Growit Group

Idag presenteras ett nytt strategiskt samarbete på den nordiska marknaden när Doidea ingår partnerskap med inbound marketing-nätverket Growit Group. Doidea blir Growit Groups svenska hub.

Best practice hur du arbetar med Eventbrite och Hubspot


Om du vill sätt upp en anmälningssida till ett evenemang finns det en uppsjö av verktyg att välja bland. På Doidea jobbar vi med Eventbrite, som är väldigt användarvänligt och smidigt. I denna artikel ska jag berätta hur du med hjälp av funktioner i Hubspot och Eventbrite förbereder dina besökare inför evenemanget och hur du bearbetar dem på bästa sätt efter.

Topics: Marketing Automation

[Film] Säljchefernas vanligaste utmaningar - och hur de löser dem

Vilka är de största utmaningarna i din vardag som säljchef? Och hur tänker du lösa dem? Doidea ställde dessa frågor till några av deltagarna på upptaktsträffen för nya konceptet "Fokus försäljningschef". Se filmen med deras svar!

Topics: Social Selling Försäljningschefen

”En framgångsrik marknadschef behöver involvera sig”


Vilka trender kommer att påverka B2B-marknadsföringen i framtiden? Och hur bemöter man dessa som marknadschef? Simon Sandberg på Bergkvarabuss delar med sig av sina insikter och tips kring modern B2B-marknadsföring.

Topics: Marknadschefen

"Min kund är inte digital så inbound marketing är värdelöst"


När vi började med inbound marketing för ett antal år sedan fick jag ofta höra följande citat i kundmöten - "vår kund är inte digital, så att jobba digitalt är ganska meningslöst". Ett annan vanlig invändning var att "vår tjänst är så komplex att det krävs att vi pratar med kunden för att han/hon ska förstå kundvärdet". Mycket har hänt sedan dess men fortfarande så får vi höra åtminstone ett av dessa citat, än idag. Varför är det så?

Topics: Inbound Marketing Buyer Persona Marknadschefen Försäljningschefen

Därför ska du analysera din webbplats



Vi får ofta frågan om det verkligen är värt att lägga pengar och tid på att analysera sin närvaro online. Många tycker att det är bättre att spendera budgeten på att driva mer trafik eller mer för att bedriva marknadsföring. I denna artikel kommer vi att ge svar på den frågan.

 

                        
Topics: Marknadschefen

[Film] De bästa tipsen för att dela innehåll på LinkedIn

Sara Larsen, Head of Revenue på Doidea, tipsar om hur dina inlägg får största möjliga räckvidd när du delar dem på LinkedIn. Hon svarar också på frågan kring skillnaden att dela på Twitter och Facebook samt varför man överhuvudtaget ska dela.

Topics: Marknadschefen Försäljningschefen LinkedIn