Populärt inlägg

En frekvent fråga som jag får när jag undervisar i social selling är hur ofta man ska dela innehåll - och varför vissa delningar får mer spridning än andra. Nu har jag gått till...

Lästid: 4 min
Läs mer

6 skrivtips som lyfter era texter till nya nivåer

Att skriva bra texter är en konst. Samtidigt är det ett viktigt verktyg i marknadsföring. Det kan vara svårt genom det skrivna ordet att få människor tänka, känna eller göra något. Här samlar vi...

Lästid: 4 min
Läs mer

Jobba på Doidea: En pappersfantasts bekännelse

Lite som att komma till paradiset. Det är så Irina Kamenarova beskriver sina första veckor på Doidea. Kanske främst för att hon slipper välta papper i onödan, men också för att hon får ta ansvar....

Lästid: 3 min
Läs mer

Målet med SEO är inte att ranka som nummer 1

När du läser eller hör om sökmotoroptimering (SEO) så handlar det allt som oftast om att ranka högt i sökmotorerna och att målet är alltid att bli nummer ett. Men det finns experter som hävdar att...

Lästid: 6 min
Läs mer

Jobba på Doidea: Snabba ryck gav traineejobbet

Som nyexad student ville Josefie Nyberg komma till ett företag där hon kan utvecklas och lära sig. Det var så hon hittade Doideas hemsida, och när hon väl hade skickat in sin ansökan, gick det...

Lästid: 4 min
Läs mer

6 saker att tänka på för en lyckad Facebook live-video

"Lägg ut! Lägg ut!" Tänk om Bo Holmström hade haft Facebook vid tv-sändningen från ambassaddramat i Stockholm 1975! Nu håller livevideo även på att slå igenom för företag som använder sig av...

Lästid: 5 min
Läs mer

The Sales Conference - här är vinnarna av vår pitchfilmstävling

Få bland våra läsare kan ha missat att Doidea deltog på the Sales Conference på Münchenbryggeriet och att vi arrangerade en tävling där. Nu har vi utsett vinnarna! Se deras tävlingsbidrag nedan.

Lästid: 1 min
Läs mer

Jobba på Doidea: Från filmroll till anställning

Vill man känna sig som en välkommen medlem i teamet är Doidea en arbetsplats som passar alla. Det skriver Per Rundgren som precis har jobbat sina första två veckor hos oss som säljare. Läs hans...

Lästid: 4 min
Läs mer

Content marketing-strategier för 2018, del 3

Content marketing kan ses som hörnstenen i dagens moderna marknadsföring. Men i en värld där utvecklingen sker snabbt kommer det ständigt nya trender och måsten att ha koll på. Här är den tredje...

Lästid: 7 min
Läs mer

The Sales Conference 2017: Facebook, hashtags och en smart affärsidé

När en morgontrött skara utställare igår möttes för genomgång av programmet för The Sales Conference i ett konferensrum på Münchenbryggeriet, var det få som hade en klar bild av vad som skulle...

Lästid: 3 min
Läs mer

Content marketing-strategier för 2018, del 2

Det nya året är inte ens två månader bort och det är hög tid att börja kika på trender och strategier för 2018. I första delen av den här artikelserien kikade vi på trender som företagsblogg,...

Lästid: 6 min
Läs mer

[Film] "Bästa tiden att vara B2B-säljare är nu"

Behöver en säljare vara teknisk? Varför är det en utmärkt tid att vara B2B-försäljare just nu? Och varför har de som säger "outbound is dead" fel? Vainu.io:s säljchef Johannes Wellmann svarar på...

Lästid: 2 min
Läs mer

Content marketing-strategier för 2018, del 1

Som vi konstaterade i ett tidigare blogginlägg är det hög tid för marknadschefen att tänka på marknadsplanen för 2018 redan nu. Exakt vad som ska fokuseras på i content marketing-väg, presenteras...

Lästid: 6 min
Läs mer